Veiligheidsmerk EVVA

Middenstandsbedrijven hebben doorgaans een dagelijkse output van ca. 10.000 data, zoals tekst, afbeeldingen, e-mails! Aan de andere kant ontvangen wij tot 6.000 reclamecontacten per dag – waarvan slechts tussen 3% en 7% van alle berichten actief en bewust worden waargenomen. „Hoe hard moeten bedrijven roepen“, om boven deze massa uit te steken? Een duidelijk merkbeleid zorgt er in dit „communicatie-infarct“ voor dat de inkoopgroepen het bedrijf opmerken, het onmiddellijk herkennen en zich ermee identificeren.

EVVA is zich hiervan bewust en hanteert al bijna 90 jaar een strenge merkstrategie.

Het merk EVVA – onafscheidelijk verbonden met het gevoel van veiligheid

Wat is veiligheid? Het antwoord op deze vraag heeft net zoveel kanten als de mens zelf. Een gemene deler wordt echter steeds gegeven: Veiligheid is een gevoel! Als eerste menselijke behoefte speelt veiligheid een belangrijke rol in de pyramide van Maslow (voor de behoefteopbouw) en speelt in ons leven een eminente rol. EVVA is dit gevoel al sinds 1919 op het spoor en houdt zich uitvoering bezig met de individuele veiligheidsbehoefte van mensen binnen veelsoortige organisatievormen.

De merkkern – „Brand Issue“

Het acroniem EVVA staat voor: Erfindungs-Versuchs-Verwertungs-Anstalt. In de bedrijfsnaam is het basisidee van het uitvinden al stevig verankerd. Dit zijn wij tot op de dag van vandaag trouw gebleven. EVVA werd opgericht in 1919 en deed de eerste stappen richting „veiligheidsonderneming“ in 1937 met het eerste octrooi voor een cilinderhangslot. In de jaren '70 werd de eigen onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling gestart – de motor voor de grote innovatiekracht van EVVA.

Stond in de vorige eeuw nog de sleutel naast het logo als plaatsvervanger voor de producten van EVVA, sinds 2004 wordt het merk door een nieuwe slogan gepresenteerd: access to security. Het imago van EVVA is veranderd van de pure "sleutelfabrikant" van weleer tot de tegenwoordige aanbieder van totaaloplossingen op het gebied van veiligheidskwesties.

Naast deze ontwikkeling vond de invoering van een Europees Corporate Design voor de gehele EVVA-groep plaats, om de veranderende richting van het bedrijf ook visueel te onderbouwen. Tegenwoordig wordt het hoofdmerk EVVA in 53 landen beschermd. 33 productmerken vallen onder dit hoofdmerk.

Sociale en emotionele waarde van het merk EVVA – „Brand Values“

EVVA verkoopt niet slechts producten, maar ook "een veilig gevoel". De vertrouwensbasis tussen de doelgroepen en het bedrijf is daarom uitermate belangrijk. De koper vertrouwt op de producten van EVVA, maar ook op zijn persoonlijke veiligheid en de veiligheid van zijn eigendommen. Een grote uitdaging, waarvan EVVA zich steeds bewust is.

Wij zien veiligheid niet slechts als een algemene behoefte van onze klanten, maar ook van onze medewerkers. Om een duurzame economie te bevorderen, zorgen wij als Oostenrijks familiebedrijf voor de veiligheid van onze meer dan 750 medewerkers in heel Europa.

De "Brand Values" veiligheid, innovatie, medewerkers en kwaliteit zijn overal te vinden en vormen de drijfveer voor het gehele bedrijf. Klanten, partners en medewerkers vertrouwen op de veiligheid van dit merk: EVVA.

  • EVVA-logo's door de jaren heen
    EVVA-logo's door de jaren heen